Wysłany: Sob 20:56, 08 Sty 2011 Temat postu:
|
|
rozumie cie - ale jak bedziesz mial studebakerowy kryzys to mozesz kogos z studem zaprosic (na piwo oczywiscie)
|
|
|
Wysłany: Wto 0:47, 04 Sty 2011 Temat postu: sprzedaż - kupno studebakera
|
|
GMC jest już w PL jak psów znajomy ma 3 sztuki i kolejnych kilku po jednej sztuce, a fajnie mieć coś wyjątkowego/ niespotykanego w kolekcji
|
|
|
Wysłany: Nie 12:47, 19 Gru 2010 Temat postu:
|
|
tego studebakra kupilem ja ( musialem odtworzyc haslo) - mysle ze obecnie najszybciej kupisz za granica (slyszaem ze sa w niemczech- ex. polskie?) - pomysl nad gmc - sa podobne a takiego kupisz za 30- 35 w dobrym stanie, duzo taniej niz remontownie studera
|
|
|
Wysłany: Śro 0:59, 15 Gru 2010 Temat postu: sprzedaż-kupno studebakera
|
|
Witam, czy nie orientujecie się gdzie można jeszcze studebakera kupić?
bo ten z przed kilku tygodni z allegro uciekł mi sprzed nosa jak sie domyślam właśnie do jednego z Panów.
zapraszam na blitzteam.pl - wynajem poj. zabytkowych
pozdrawiam Adrian
|
|
|
Wysłany: Pon 7:58, 06 Gru 2010 Temat postu:
|
|
Ja w swiom mam drewnianą i niestety nie potraię powiedzieć czy metalowa jest taka jak w GMC. Te nadwozia były robione przez inną firmę więc możliwe, że ich wzór był uniwersalny.
|
|
|
Wysłany: Nie 22:38, 05 Gru 2010 Temat postu:
|
|
dokladnie tego - nie myslalem tu o kabinie ja raczej bede odtwarzal na wzor ( tu problem z planami) myslalem o zabudowie skrzyni ladunkowej, mam taka w GMC i zastanawiam sie nad jej skopiowaniem. studer ma gore kabiny nawet ok lecz calkowy brak podlogi
|
|
|
Wysłany: Sob 20:19, 04 Gru 2010 Temat postu:
|
|
Hmmm czy kolega aby nie kupił tego Studebakera z okolic Zamościa...?
Niestety ale Studer a GMC to dwie inne bajki. Oczywiście kabina od GMC może służyć jako dawca różnych blach ale nie wyobrażam sobie aby postawić kabinę GMC z przodem Studera ... choć może podłoge dało by się wykorzystać i poprzerabiać... róznic jest zbyt wiele, niestety trzeba tworzyć od nowa i bawic sie w "metaloplastyka".
|
|
|
Wysłany: Sob 16:52, 04 Gru 2010 Temat postu:
|
|
Dolaczylem tez studebakera (wrak) do garazu - problem w tym ze o ile podwozie prawie kompletne to kabina totalnie zniszczona bez podlogi
Mam pytanie czy orginalne zabudowy byly te same co w gmc 353?
|
|
|
Wysłany: Pią 20:26, 23 Sty 2009 Temat postu:
|
|
Wysłany: Nie 15:26, 27 Sty 2008 Temat postu:
|
|
Wysłany: Nie 14:25, 27 Sty 2008 Temat postu:
|
|
polecam również troche lektury do zapoznania:
- Studebaker US6 in detail ( special museum line nr 23) , WWP
- polskie wydanie, Studebaker US6 ,Model Detail Photo Monograph nr 17, AUTOMOBILISTA
- książka o GMC wyd. Wydawnictwo Militaria , wbrew pozorom jest również sporo o Studebakerze, prawie połowa książki
- był artykuł w AUTOMOBILIŚCIE 4/2004 roku
to chyba wszystkie wydane ksiązki na temat Studera jakie udało mi się zdobyc na Polskim rynku
no pozostaja jeszcze orginalne dokumentacje ( lub ksera z orginałów)
- osobiście udało mi sie zdobyc dzięki uprzejmości innego pasjonaty, polskie wydanie "Instrukcji dla kierowcy samochodu ciężarowego STUDEBAKER" z 1947 roku
- jest również cały SERVICE MANUAL do silników Hercules JXD oraz PARTS MANUAL , to juz trzeba szuakc w Stanach bo w Polsce nigdzie tego nie widziałem ale przysyłaja bez problemów
|
|
|
Wysłany: Nie 14:11, 27 Sty 2008 Temat postu:
|
|
wielki dzieki dla admina za stworzenie tego tematu!!!!
moim zdaniem temat studera jest jak rzeka ....
a jak ktoś go zobaczy na żywo to napewno zakocha się w nim bez pamięci, ....
mało jest w Polsce ludzi którzy go maja czy nawet widzeli na własne oczy ( bo zobaczyć taki okaz na zlocie to nie lada gratka!) ... a juz miec takiego ... to juz chyba największe marzenie jakie można sobie wymysleć...
dlatego ogromnie sie ciesze ze "cudem" udało nam(mi i ojcu) się spełnić takie marzenie....
zachęcam do wpisywania wszystkiego co związane jest z tym samochodem
( osobiście licze na jakieś nowe info którego jeszcze może nie znam które pomogło by mi przy remoncie mojego Studera hehe;-) )
|
|
|
Wysłany: Pią 21:22, 25 Sty 2008 Temat postu: Studer...
|
|
Studebaker US6
Masa własna: 4730 kg
Ładowność : 2500 kg w terenie, 4500 kg na drodze
Wymiary: 6736 x 2230 x 2700 mm
Rozstaw osi: 3760 mm
Prześwit: 248 mm
Układ napędowy: 6x6
Jednostka napędowa:
6-cylindrowy silnik o zapłonie iskrowym, chłodzony cieczą, pojemność 5240 cm3, typu Hercules JXD o mocy 94 KM przy 2500 obr./min
Skrzynia biegów: 5 przełożeń do przodu plus wsteczny
Prędkość maksymalna: na drodze 70 km/h
Pojemność zbiornika paliwa: 151,5 l
Zużycie paliwa: na drodze 38,5 l/100 km
Amerykański samochód ciężarowy z napędem na wszystkie koła przekazany w dużych ilościach do ZSRR w ramach umowy Lend-Lease. Został opracowany w 1941 roku w zakładach Studebaker Corporation i był produkowany głównie na eksport.
W oddziałach Ludowego Wojska Polskiego znalazła się spora liczba tych pojazdów, używanych nie tylko jako transportowe samochody ciężarowe, ale również jako ciągniki dział (głównie w artylerii dywizyjnej - armaty 76 mm wz. 1942 i haubice 122 mm wz. 1938).
Więcej danych technicznych tu:
http://www.autogallery.org.ru/gstuder.htm
Studer w detalach + foto
http://lend-lease.airforce.ru/photogallery/studebaker/index.htm
|
|
|
|