Forum "Willys-Jeep Club Polska" **WILLYS-JEEP CLUB POLSKA** Forum kolekcjonerów zabytkowych alianckich pojazdów militarnych i grup rekonstrukcyjnych z 2 Wojny Światowej
Masa własna: 4730 kg
Ładowność : 2500 kg w terenie, 4500 kg na drodze
Wymiary: 6736 x 2230 x 2700 mm
Rozstaw osi: 3760 mm
Prześwit: 248 mm
Układ napędowy: 6x6
Jednostka napędowa:
6-cylindrowy silnik o zapłonie iskrowym, chłodzony cieczą, pojemność 5240 cm3, typu Hercules JXD o mocy 94 KM przy 2500 obr./min
Skrzynia biegów: 5 przełożeń do przodu plus wsteczny
Prędkość maksymalna: na drodze 70 km/h
Pojemność zbiornika paliwa: 151,5 l
Zużycie paliwa: na drodze 38,5 l/100 km
Amerykański samochód ciężarowy z napędem na wszystkie koła przekazany w dużych ilościach do ZSRR w ramach umowy Lend-Lease. Został opracowany w 1941 roku w zakładach Studebaker Corporation i był produkowany głównie na eksport.
W oddziałach Ludowego Wojska Polskiego znalazła się spora liczba tych pojazdów, używanych nie tylko jako transportowe samochody ciężarowe, ale również jako ciągniki dział (głównie w artylerii dywizyjnej - armaty 76 mm wz. 1942 i haubice 122 mm wz. 1938).
Więcej danych technicznych tu:
[link widoczny dla zalogowanych]
Studer w detalach + foto
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez miluspl dnia Sob 15:05, 26 Sty 2008, w całości zmieniany 3 razy
wielki dzieki dla admina za stworzenie tego tematu!!!!
moim zdaniem temat studera jest jak rzeka ....
a jak ktoś go zobaczy na żywo to napewno zakocha się w nim bez pamięci, ....
mało jest w Polsce ludzi którzy go maja czy nawet widzeli na własne oczy ( bo zobaczyć taki okaz na zlocie to nie lada gratka!) ... a juz miec takiego ... to juz chyba największe marzenie jakie można sobie wymysleć...
dlatego ogromnie sie ciesze ze "cudem" udało nam(mi i ojcu) się spełnić takie marzenie....
zachęcam do wpisywania wszystkiego co związane jest z tym samochodem
( osobiście licze na jakieś nowe info którego jeszcze może nie znam które pomogło by mi przy remoncie mojego Studera hehe;-) )
- Studebaker US6 in detail ( special museum line nr 23) , WWP
- polskie wydanie, Studebaker US6 ,Model Detail Photo Monograph nr 17, AUTOMOBILISTA
- książka o GMC wyd. Wydawnictwo Militaria , wbrew pozorom jest również sporo o Studebakerze, prawie połowa książki
- był artykuł w AUTOMOBILIŚCIE 4/2004 roku
to chyba wszystkie wydane ksiązki na temat Studera jakie udało mi się zdobyc na Polskim rynku
no pozostaja jeszcze orginalne dokumentacje ( lub ksera z orginałów)
- osobiście udało mi sie zdobyc dzięki uprzejmości innego pasjonaty, polskie wydanie "Instrukcji dla kierowcy samochodu ciężarowego STUDEBAKER" z 1947 roku
- jest również cały SERVICE MANUAL do silników Hercules JXD oraz PARTS MANUAL , to juz trzeba szuakc w Stanach bo w Polsce nigdzie tego nie widziałem ale przysyłaja bez problemów
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
- Wysłany: Sob 16:52, 04 Gru 2010
Gość
Dolaczylem tez studebakera (wrak) do garazu - problem w tym ze o ile podwozie prawie kompletne to kabina totalnie zniszczona bez podlogi
Mam pytanie czy orginalne zabudowy byly te same co w gmc 353?
Hmmm czy kolega aby nie kupił tego Studebakera z okolic Zamościa...?
Niestety ale Studer a GMC to dwie inne bajki. Oczywiście kabina od GMC może służyć jako dawca różnych blach ale nie wyobrażam sobie aby postawić kabinę GMC z przodem Studera ... choć może podłoge dało by się wykorzystać i poprzerabiać... róznic jest zbyt wiele, niestety trzeba tworzyć od nowa i bawic sie w "metaloplastyka".
Post został pochwalony 0 razy
- Wysłany: Nie 22:38, 05 Gru 2010
Gość
dokladnie tego - nie myslalem tu o kabinie ja raczej bede odtwarzal na wzor ( tu problem z planami) myslalem o zabudowie skrzyni ladunkowej, mam taka w GMC i zastanawiam sie nad jej skopiowaniem. studer ma gore kabiny nawet ok lecz calkowy brak podlogi
Ja w swiom mam drewnianą i niestety nie potraię powiedzieć czy metalowa jest taka jak w GMC. Te nadwozia były robione przez inną firmę więc możliwe, że ich wzór był uniwersalny.
Witam, czy nie orientujecie się gdzie można jeszcze studebakera kupić?
bo ten z przed kilku tygodni z allegro uciekł mi sprzed nosa jak sie domyślam właśnie do jednego z Panów.
zapraszam na blitzteam.pl - wynajem poj. zabytkowych
pozdrawiam Adrian
tego studebakra kupilem ja ( musialem odtworzyc haslo) - mysle ze obecnie najszybciej kupisz za granica (slyszaem ze sa w niemczech- ex. polskie?) - pomysl nad gmc - sa podobne a takiego kupisz za 30- 35 w dobrym stanie, duzo taniej niz remontownie studera
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach