Forum "Willys-Jeep Club Polska" **WILLYS-JEEP CLUB POLSKA** Forum kolekcjonerów zabytkowych alianckich pojazdów militarnych i grup rekonstrukcyjnych z 2 Wojny Światowej
Kolego, chyba pomieszałeś określenia.
Są dwa rodzaje pokryw.
1.ODLEWANA
2.TŁOCZONA
ad1. odlewana z żeliwa, potem szlifowana - produkcja w pierwszych latach.W odlewie napis przy korku wlewu oleju.
Zalety - napis i dobre przyleganie uszczelki.
ad2. Produkcja poźniejsza i powojenna. Zalety - lekka blacha
wady - wygina się, brak szpanerskiego napisu.
Innych różnic niema.
Post został pochwalony 0 razy
- Wysłany: Wto 14:25, 04 Gru 2007
motodoktor
Krasnal Willysowy
Dołączył: 16 Mar 2007
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Tak, zgubiłem gdzieś "ł"
Chodziło mi o to żebro w dolnej części pokrywy, jak dobrze rozumiem zebro to było stosowane tylko w pokrywach odlewanych?
A co z pokrywami z napisem USE HYPOID OIL ONLY czy te włąsnie z tym podkreślonym ostatnim wyrazem były używane przez Willysa a te bez przez Forda ?
Na niektórych pokrywach po lewej stronie zauważyłem wybite numery a na niektórych nie. Czy to tez ma związek z tym ze te wytłoczone numery maja tylko pokrywy Willysowskie?
I jeszcze jedno pytanie, kiedy zaczęto tłoczyć pokrywy? Słyszałem ze gdzieś w połowie 44, wiesz coś więcej na ten temat?
To nie pokreślenie pod ONLY określa markę,ale kody odlewni; krzyż , romb ,trapez podobne jak na obudowach mostów.Fordowskiej pokrywy nie da się pomylić ,bo jak to u Forda bywa,poza symbolami odlewni na jeszcze od środka jebutną "F"-kę i numer części GP-cośtam.
Co do daty wprowadzenia tłoczonej pokrywy ,to dobrze słyszałeś,podobno Maj .
Post został pochwalony 0 razy
- Wysłany: Nie 16:04, 30 Mar 2008
motodoktor
Krasnal Willysowy
Dołączył: 16 Mar 2007
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach