Forum "Willys-Jeep Club Polska" **WILLYS-JEEP CLUB POLSKA** Forum kolekcjonerów zabytkowych alianckich pojazdów militarnych i grup rekonstrukcyjnych z 2 Wojny Światowej
Czy na podstawie numeru silnika ( 1500D2 638632w3ANIORN) mogę zidentywikować datę produkcji. Gdzie mogę znaleść ewentualnie taką informację. Muszę też zrobić szlify - czy ktoś podpowie mi do jakich wymiarów można je zrobić ? Z góry dziękuję za pomoc.
Post został pochwalony 0 razy
- Wysłany: Śro 21:32, 12 Sie 2009
motodoktor
Krasnal Willysowy
Dołączył: 16 Mar 2007
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Przed takim napisem "638632w3ANIORN" powinna być tez wybita data produkcji (miesiąc-dzień) podobna data powinna znajdować się na głowicy.
numer 638632 (niewiem co dokładnie oznaczał, może to numer patentowy albo części) to numer wybijany na wszystkich 2 wojennych blokach, a także na blokach produkowanych chwile po jej zakończeniu.
w3 to bodajże znak rozpoznawczy jednej z kilku odlewni które produkowały bloki (willys nie odlewał sam bloków)
kolejne litery to symbole pierwiastków użytych w stopie z którego odlany jest blok. Powinno być NI-CR, nikiel-chrom
Żeby dokładniej oszacować datę produkcji bloku trzeba sprawdzić co jest wybite na bloku pod miską olejową. Znajdziesz tam datę obróbki bloku, do której należy dodać 2-5 dni zeby otrzymać datę kiedy dany silnik został zamontowany w Jeepie.
Dziękuję za pomoc. Teraz przynajmniej będę miał wiedzę z którego roku prawdopodobnie jest moje autko. Gdzie ewentualnie mogę znaleść podpowiedź do jakich wartości mogę zrobić szlify silnika ?
Jeszcze raz dziękuję za pomoc.
Post został pochwalony 0 razy
- Wysłany: Pią 12:00, 14 Sie 2009
motodoktor
Krasnal Willysowy
Dołączył: 16 Mar 2007
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Najlepiej szukać w instrukcjach napraw np w TM-10-1513
Chodzi Ci o zrobienie szlifu cylindrów ? Nie jestem do końca pewny i lepiej żeby ktoś mnie poprawił ale nominalna średnica cylindra to 3,125"= 79,375 mm pierścienie są dostępne w 3 nad wymiarach 0.01" 0.02" i 0.03"
Jeżeli chodzi o szlif wału to poszukaj bo było już to na forum.
Najlepiej szukać w instrukcjach napraw np w TM-10-1513
... nominalna średnica cylindra to 3,125"= 79,375 mm pierścienie są dostępne w 3 nad wymiarach 0.01" 0.02" i 0.03"
Potwierdzam - 3 szlify przewidziane w czasie wojny ( mm: 0.254,; 0.508; 0.762)
W latach późniejszych szlifowano bloki nawet do 0,08" i takie max tloki i pierścienie można obecnie kupić - produkcja gł. Mexyk. Sprawują się doskonale.
Panewki tylko max 3 szlify, najlepiej wał napawać i zastosować nominały, wyłącznie kupić nowe - NIE DORABIAĆ!!!.
Ważne, aby gniazda panewek przehonować a korbowody przewinklować wtedy motor jest wieczny. W Warszawie robią to na ul. Krasnobrodzkiej - "Auto-Szlif"
Pozdro
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach