Forum "Willys-Jeep Club Polska" **WILLYS-JEEP CLUB POLSKA** Forum kolekcjonerów zabytkowych alianckich pojazdów militarnych i grup rekonstrukcyjnych z 2 Wojny Światowej
Potrzebuje pomocy przy identyfikacji Jeepa Willysa. Jedyny wiarygodny numer jaki posiadam to data produkcji silnika 3-3-44. Czy na tej podstawie można w przybliżeniu określić date dostarczenia (DOD) Jeepa? Ile moglo uplynac czasu od daty wyprodukowania silnika do czasu złożenia Willysa?
Co prawda w dowodzie mam podany jeszcze numer podwozia (160526) ale niejestem za bardzo przekonany co do wiarygodności tego dowodu, zwłaszcza ze według dowodu data produkcji auta to rok 1940 a numer silnika, w dowodzie 372898, na bloku silnika został dokładnie przez kogoś zatuszowany, tak żeby już nie udało się go odczytać, poza tym gdzie prefiks "MB"?
Jeżeli jest to Willys a nie Ford - podany nr.ramy to produkcja m.11 a 20 czerwca 1942.
Z daty silnika nic nie wynika - silniki były zmieniane.
Gdzie znalazłeś tę datę?
Jeżeli to odlew na bloku to o niczym nie przesądza.
Co do roku 1940 to przewał - zestawienia nr.nr. ramy zaczynają się od 18 listopada 1941.(100212)- pierwsze 212 sztuk.
Ale nie przejmuj się - nasz kumpel miał Willysa z 1939r. wg.papierów (Polskich).
Ot technika - nasi już mieli Willysa zanim go North Willys wymyślił!!!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez RUDY dnia Nie 1:24, 23 Gru 2007, w całości zmieniany 1 raz
- Wysłany: Pon 16:33, 24 Gru 2007
motodoktor
Krasnal Willysowy
Dołączył: 16 Mar 2007
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Datę znalazłem wybitą w miejscy gdzie przychodzi uszczelka od miski olejowej w okolicach tylnego głównego łożyska wału korbowego.
Może jakąś podpowiedzią będą mosty? przedni to most starszego typu z falowanymi krawędziami piasty oraz pierścieniem w okolicach mechanizmy różnicowego( na zdjęciu dobrze go widać) z datą 6-20
[link widoczny dla zalogowanych]
Tylni, to most starszego typu już z okrągłymi mocowaniami półosi, z wybitą datą 2(4?)-43
[link widoczny dla zalogowanych]
Co do numeru ramy to numer ten jest tylko w dowodzie, na ramie już nic nie zostało.
To nic nie da. Mosty są różne - jest to pewnie składak. Odlewy na mostach to nr. patentowe.
Zrób foto: przedniej częsci ramy, tylnej części (od spodu - wsporniki zbiegające się przy mocowaniu haka) oraz przedni lewy(od kierowcy) wspornik budy do mocowania do ramy - w kształcie trójkąta z otworami.
Oczyść też "do żywego" krawędż czołową tego trójkąta (tzn. od przodu) - w połowie wysokości bedzie numer - podaj ten numer (ważna jest też ilość cyfr) albo foto.
Post został pochwalony 0 razy
- Wysłany: Czw 20:54, 27 Gru 2007
motodoktor
Krasnal Willysowy
Dołączył: 16 Mar 2007
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
O ile coś widać przez tą folię, to pierwsza poprzeczka od zderzaka (ta od mocowania chłodnicy) wyglada na kształtkę z blachu typu "U".
Wiecej chyba nie można pomoc bo brak informacji.
Post został pochwalony 0 razy
- Wysłany: Pon 0:23, 31 Gru 2007
motodoktor
Krasnal Willysowy
Dołączył: 16 Mar 2007
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Pierwsza poprzeczka to rura, rama na pewno jest z Willysa.
No nic, wkażdym razie bardzo dziękuję za dotychczasowe wskazówki. Mój plan jest taki żeby skupić się jedynie na DOM silnika i odbudować Willysa tak jakby wyglądał gdyby był wyprodukowany w roku 44
I teraz mam pytanie, skoro silnik jest z 3-3-44 to kierując się jedynie tym numerem, jaka mogłaby być data produkcji Jeepa? Koniec marca lub początek kwietnia?
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach