Forum "Willys-Jeep Club Polska" **WILLYS-JEEP CLUB POLSKA** Forum kolekcjonerów zabytkowych alianckich pojazdów militarnych i grup rekonstrukcyjnych z 2 Wojny Światowej
Konieczne jest posiadanie w samochodzie kierunkowskazów dla pojazdów zarejestrowanych jako nie zabytkowe.Najlepszym rozwiązaniem jest ponoć zamontowanie do willysa MB przełacznika kierunków od Forda Mutta .czy ktoś z kolegów to ma założone ? jaki jest schemat podłączen elektrycznych przełącznika tj.wiązki wychodzącej z wtyczki przełącznika a następnie wpietej w instalację elek. samochodu Proszę o pomoc .
myślę że rysowanie tu nie potrzebne...
krok1 wpinasz się w wyjście pod bezpiecznikiem na którym pojawia sie prąd po tzw. "włożeniu kluczyka"
krok 2 prowadzisz przewód do przerywacza kierunkowskazów tam podłączasz go pod jeden ze styków,
krok3 z drugiego styku prowadzisz kabelek do włacznika kierunkowskazów pod styk odbierający prąd,
krok4 masz tam zapewne też 2 lub 4 inne wyjścia ( nie licząc minusa do kontrolki o ile ten włącznik od mutta ja posiada- nie stety nie widziałęm takiego włacznika na oczy)
wariant 1jeżeli są tam 2 wyjścia to pod jeden z nich na którym pojawia sie prąd po włączeniu prawego kierunku prowadzisz kabelek na prawą strone pojazdu tam montujesz tzw łącznik kabli zwany tez kostką z której jeden kabelek idzie na przód do kierunkowskazu, a drugi na tył prawdopodobnie do lampy ( chyba że zrobisz oddzielny kierunek poza lampą ).
wariant 2 jesli są 4 wyjścia prądowe zapewne na 2 pojawia sie prąd po włączeniu prawego i na dwóch po włączeniu lewego kierunkowskazu wtedy pod te na których pojawia sie prąd po włączeniu prawego podłączasz 2 kabelki jeden idzie na przód a drugi na tył tak jak w wariancie 1.
krok 5 to samo co w kroku 4 tylko że na lewą stronę
krok 6 spr czy wszystko działa, jesli tak gratulacje!, jeżeli nie sprawdź najpierw masę- szczególnie w przypadku kierunkowskazu przedniego- bo są na tym świecie różne kierunki jedne biorą masę z obudowy a inne nie- a jesli tak to dodatkowy kabelek poprowadź z oprawki gdzieś na karoserię.
Pamietaj też o estetyce i bezpieczeństwie
- estetyka- aby kable nie walały się gdzieś strasznie na widoku , a jeśli juz muszą byc widoczne ładnie je poprowadź.
bezpieczeństwo- pilnuj aby kabel nie szedł blisko miejsc nagrzewajacych sie typu wydech itp, ani miejsc podatnych na uszkodzenia mechaniczne - uszkodzenie izolacji kabla w niektórych przypadkach grozi spaleniem częsci instalacji
mam nadzieje że jest to opis dosyć jasny i klarowny, dokładniej sie chyba nie dało... ( nasze forum czytają nie tylko użytkownicy ale i osoby spoza naszej społeczności, moze komuś jeszcze przyda sie poradnik podłaczania kierunkowskazów
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach