Forum "Willys-Jeep Club Polska" **WILLYS-JEEP CLUB POLSKA** Forum kolekcjonerów zabytkowych alianckich pojazdów militarnych i grup rekonstrukcyjnych z 2 Wojny Światowej
Na zdjęciach widzimy ten pojazd.
Rama Fordowska, skrzynia biegów od Adlera (4 biegi), chłodnica nieoryginalna i zepsuta) Poza tym takie przeróbki typu drugi hak, "skrzynia" na akumlator pod siedzeniem pasażera, itp.
Zderzak nieoryginalny, ALE robiony na wzór oryginału (jedna dziura na korbe)
Zderzaki tylne są węższe, dziury na śruby w masce ( śruby są odkręcone, bo maska była szpachlowana - śruby widziałem tylko na jednym jeepie na google , a reszta tego wynalazku niema. ( może w danym roku produkcji takie śruby w masce były produkowane? ,
. No i chciałbym sie od was dowiedzieć, czy to jest Willys na ramie Forda, czy co...? I wszystkiego czego można się dowiedzieć z tych zdjęć.
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez zborekp dnia Nie 18:51, 19 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
- Wysłany: Czw 21:22, 23 Lip 2009
Roman
Uczeń Willysowy
Dołączył: 05 Maj 2008
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Być może był to kiedys Willys do którego założono ramę będącą ,,pod ręką,,. W wpisie w dowodzie bedzie się liczyć tylko nazwa samochodu z jakiego rama pochodzi.Kedys nie zwracano uwagi na oryginalność pojazdu miał on jezdzić.Dlatego masz to co masz.Ciesz się że masz tyle. Ja zaczynałem od boków wanny .Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
- Wysłany: Pią 8:50, 24 Lip 2009
zborekp
Młodszak Willysowy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Dzięki za odpowiedź A wie ktoś coś o tych śrubach na masce? I czy nr ramy jest napewno pod tą nieoryginalną łapą na silnik?
P.S Skrzynia jest lepsza od willysowskiej - dlatego xxx lat temu została wymieniona. Kupić do tego chłodnicę, zrobić gaz i hamulec to powinno jeździć O
Post został pochwalony 0 razy
- Wysłany: Pią 20:17, 24 Lip 2009
Roman
Uczeń Willysowy
Dołączył: 05 Maj 2008
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Sprawdż czy rozstaw otworów jest taki sam jak uchwytów do troków np.łopaty i siekiery.Byc może był to jeden z żołnierskich sposobów na przyczepienie czegoś na przodzie jeepa.Narka !
Post został pochwalony 0 razy
- Wysłany: Pią 22:56, 24 Lip 2009
zborekp
Młodszak Willysowy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Że taki sam to może nie idealnie, ale dodam, że śruby mają gwint calowy, łebek półokrągły, wcięcie płaskie. Wszystko wygląda jak na tym jeepie:
[link widoczny dla zalogowanych]
Aha i resory na moim są willysowskie czy fordowskie?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez zborekp dnia Pią 23:00, 24 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
- Wysłany: Sob 12:57, 25 Lip 2009
motodoktor
Krasnal Willysowy
Dołączył: 16 Mar 2007
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Zrób zdjęcie resorów od spodu, jak są zakończone. Jeżeli koniec każdego pióra przypomina trapez to sa to fordowskie resory, jeżeli końce niesa ściete pod kątem a jedynie lekko podgięte to masz resory Willysa. I jeszcze jedno, resory w willysie były spinane do kupy swego rodzaju klipsami z blachy natomiast ford spinał je klamrami, coś podobnego jak u Ciebie.
A co do budy to zdarzało sie ze na poczatku produkcji Forda korzystał ze swoich podzespołów natomiast nadwozia dostarczała ta sama firma która zaopatrywała Willysa. Zrób jeszcze kilka fotek tej budy (tylnego schowka, przetłoczeń pod zamek do tych schowków, przednich wsporników wanny (na nich tez powinien znajdować sie numer nadwozia, poszukaj go) wzmocnień wanny (takich niby podłożnic, poprzeczek-zobczysz je jak wejdziesz pod auto, wnetrza przednich błotników (ich dolnej tylnej części- MB ma w tym miejscu tak jakby w "poziomie" jedną śrubę, GPW 2 ) wnetrze przedniego prawego blotnika (przedniej jego czesci w okolicach mocowania podstawy pod akumulator, niedaleko mocowania amortyzatora)
Zrób tez kilka zdjec mostów, ich piast, miejsca w którym obudowa mechanizmu róznicowego łączy sie z obudową półosi (zobacz czy w tym miejscu jest pierscien czy raczej pierścień szerszy pierścień o spłaszczonej górnej powierzchni) także zrób zdjecie samej pokrywy mechanizmu, popatrz co pisze na obudowie mostu jezeli bedzie tam wypbite GP i jakis numer to juz wiesz co to znaczy. Czasami osie posiadały wybity rok i miesiąc produkcji, znajdziesz go (jesli jest) na jednem z "oczu" obudowy (sa one symetrycznie po 2 stronach mechanizmu niedaleko od pokrywy)
nic mi narazie nie przychodzi wiecej do głowy, powodzenia
Post został pochwalony 0 razy
- Wysłany: Sob 13:41, 25 Lip 2009
zborekp
Młodszak Willysowy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Właśnie miałem pójść zrobić fotki, to źle włożyłem baterie do aparatu, klapka sie zakleszczyła i lipa ... Resory - te pierwsze pióra od początku są ścięte trapezowato. A te pióra z tyłu (dalej na przednich resorach) bardziej taką elipsą ze szpicem. Zdjęcia jak aparat się naprawi.
Post został pochwalony 0 razy
- Wysłany: Sob 18:25, 25 Lip 2009
zborekp
Młodszak Willysowy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
Jeśli jeszcze jakieś zdjęcia do identyfikacji będą potrzebne to pisać. Dodam tyle, że wnętrze prawego błotnika było wycinane i teraz jest nowe (ale takie samo)
Po raz ostatni poprawiam Twoje galerie. o. Miron
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez zborekp dnia Sob 18:38, 25 Lip 2009, w całości zmieniany 4 razy
Przednie wsporniki wyglądają to wsporniki z fordowskiej budy albo ACM II ale jeżeli pokrywa schowków jest oryginalna to ta buda to ACM II, Willysowska z 44 albo 45.
Co do mostów to musisz poczytac co tam ciekawego pisze na obudowie, poszukać daty ale zgrubsza pasują do roku 44-45 (wzależności czy piasta z przodu jest okrągła czy "poszarpana")
Szkoda tylko belki pod skrzynie, ładnie się namęczyli żeby ja tak pokaleczyć
Jak znajdę trochę czasu to poskanuje Ci kilka stron z książek oco dokładnie mi chodziło z tymi zdjęciami. Ale jeszcze raz zachecam do kupna dobrej literatury, albo przynajmniej na poczatek do przeglądania manuali, np tu: [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
- Wysłany: Wto 19:27, 28 Lip 2009
zborekp
Młodszak Willysowy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Dziury są dwie bo reszta zaszpachlowana (trzeba wiercić szpachle) Pokrywa schowków oryginalna. A możesz mi jeszcze powiedzieć w którym mniej więcej miejscu na moście coś powinno pisać? Słabe tam jest dojście, most zabrudzony, jeszcze do tego komary by zjadły żywcem.
Resory willysowskie czy Fordowskie? I czym się różnią pokrywy schowków od innych?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez zborekp dnia Śro 9:28, 29 Lip 2009, w całości zmieniany 2 razy
- Wysłany: Śro 10:14, 29 Lip 2009
motodoktor
Krasnal Willysowy
Dołączył: 16 Mar 2007
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Resory, jak masz coś takiego jak tu na zdjęciu [link widoczny dla zalogowanych] to masz resory z Forda, zwróć uwagę że boki oryginalnych resorów sa spłaszczone.
[link widoczny dla zalogowanych]
Tu masz schowek montowany w nadwoziach Forda i ACMII
Pokrywa w willysach jest płaska. Warto poszukać jeszcze jak wyglądają przetłoczenia pod zamek do tych schowków (na tym pionowym panelu poniżej schowków), u Ciebie sa one zaspawane kawałkiem blachy.
Zdjęcie przedni most, dodatkowo na zjdeciu masz zaznaczone miejsce gdzie może znajdowac sie data produkcji mostu:http://www.g503.com/forums/viewtopic.php?t=53049&highlight=willys+axle+date++date+delivery
Tutaj znajdziesz jaka jest róznica pomiedzy starymi typami mostów a nowszymi [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
- Wysłany: Czw 7:43, 30 Lip 2009
zborekp
Młodszak Willysowy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
"ale jeżeli pokrywa schowków jest oryginalna to ta buda to ACM II, Willysowska z 44 albo 45."
Czyli ACMII to buda willysa. Na to wychodzi, że moja buda to ACMII bo klapki nie mają wytłoczeń. I te bez wytłoczeń powinny być oryginalne do tej budy.
"Tu masz schowek montowany w nadwoziach Forda i ACMII - Ten z linka ma wytłoczenia a u mnie nie.
|Pokrywa w willysach jest płaska. "
Czy czasami sam sobie nie zaprzeczasz, czy ja coś pomieszałem??
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez zborekp dnia Czw 8:28, 30 Lip 2009, w całości zmieniany 2 razy
- Wysłany: Pon 21:19, 03 Sie 2009
motodoktor
Krasnal Willysowy
Dołączył: 16 Mar 2007
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
ACMII to nadwozia zunifikowane które był połączeniem nadwozi Forda i Willysa, jednak wydaje mi sie że pokrywy schowków nie pozostały zunifikowane i te bez wytłoczen zostały w willysach a te z przetłoczeniami dalej montowane w fordach.
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach